torsdag 18 februari 2010

...men de flesta är små, mycket små...

Igår kom jag på, att jag på söndag ska lämna in en påse med stickade saker till Hjälpstickan, i informationen på Syfestivalen.
Jag har visserligen fått ihop ganska mycket, men det är lika bra att göra lite till. Allt behövs, det är fortfarande kallt ute.
Efter lite letande i garnlådorna hittade jag mitt Kool-aid färgade garn, som jag tyckte skulle bli bra till halsduk.
När curlingstenarna åkte glatt på isen och Sverige vann mot Schweiz, så påbörjades halsduken.
Jag får fortsätta idag, det kommer ju fler tävlingar.

Men jag kan inte se på TV hela kvällen, för ikväll har Miniatyrforumet projektmöte om vårens gemensamma projekt, "hattar, väskor, kläder, skor..."
Om någon är intresserad av miniatyrer i skala 1:12, anmäl er till forumet, så kan ni vara med nästa gång, om intresse finns.
Jag tänkte visa några saker jag gjort genom åren....
Herrskor i skinn. Det är en tandpetare som ligger framför...

Denna hatten vann jag en tävling med....
Lite underkläder måste man ha, även om man bara är en tolftedel....
Finns det fler miniatyrister, i smyg eller öppna med intresset?
Jag har kommit på att man kombinera flera hobbies (hobbyar), med att sticka i skala 1:12.
Då är det stickor 0,75 som gäller och väääldigt tunt garn.

Inga kommentarer: