tisdag 30 mars 2010

Grön citron

Idag är det den 30 mars 2010. Om detta råder det inga tvivel.
Det är dessutom turnéavslutning för Kent i Örebro. Just det! Örebro. Inte Stockholm, Huddinge eller kanske nästgårds, utan Örebro.
Än en gång får man det bekräftat, slängt i ansiktet. Jag är inte makens älskling nummer ett, utan kanske nummer fem, då Kent numera är fyra stycken.
Maken är på väg till denna sista turnéspelning i bil.
Åkte han till Örebro när jag var där?
När var du där? kom frågan från maken. 8 maj förra året, svarade frun. Inte satte du dig i bilen och åkte till mig då.
Att jag var innerligt tacksam att han inte gjorde det, sa jag inget om....
Men det är bara ännu ett exempel på hans gränslösa Kent-kärlek.
Först kom Kent, sen kom ingenting, sen kom ingenting, sen kom ingenting, sen kom ingenting...Sen kom jag och sonen....
Men jag kan leva med det, för alla andra dagar så är han min!

Muminmamman anklagade mig att göra falsk reklam för mina garnlådor, då hon frågade efter nåt vitt ulligt garn till nån kaninsvans.
Jag sa att jag inte hade något sådant garn. Men sen lovade jag att gå upp och leta om det mot förmodan skulle gömma sig något vitt ulligt i mina lådor.
Så nu kan jag bara bekräfta, det jag förut bara anat; Det mesta finns i mina garnlådor. Det fanns t om tre nystan vitt ulligt garn till kaninsvans. Det är bara att hämta...

Här är min gröna citron, eller ska man kalla den lime? den är väldigt tunn och mjuk och snygg färg. Märker man att jag försöker att peppa mig att vilja ha den när den är klar...?

2 kommentarer:

maja sa...

jag har försökt mig på den där citron sjalen men fattar inte hur det är tänkt, att man ska sticka den, ändå har jag beskrivningen på svenska

Hugomamma sa...

Jag har också beskrivningen på svenska. Jag är lite lat ibland...
Man börjar där du ser att tråden är med tre m rästickning. Sen blir det fler och fler maskor med jämna mellanrum. Att det blir vågigt är när man ökar i varje maska och sen stickar man n¨ågra varv för att sen ta ihop två och två... Den är lättare än den ser ut! Testa en gång till! Du klarar det!!!