måndag 1 mars 2010

Vi fick en medalj till....

...Men var det brons eller guld?
Enligt den här bilden heter norrmannen som vann Johan Olsson och bronsmedaljören Petter Northug och är svensk.
Det finns kanske en rättvisa nånstans....Även om inte Verdens Gang i Norge gillar det. Har lite postolympisk depression... Det känns lite tomt. Men det finns kanske nån repris till att titta på innan allt är över.
Jag har fått stickat och virkat en hel del under dessa två veckor. Det känns bra...

Nu till gårdagskvällens konsert. Kent på Annexet.
Jag måste då erkänna att jag gillar alla de gamla låtarna, jag är likson hjärntvättad med dem och kan de nästan utantill. Det är i och för sig inget ovanligt, de flesta låtar fastnar mer eller mindre hos mig. Men de nya har liksom inte hunnit tränga sig in i hjärnbarken, till denna konserten. Kanske till nästa...
Det kändes dessutom som om de blivit lite vuxna, Kent-killarna som visst fyller 40 år detta året. Det var inte längre "Tacksomfan" utan det mer lite vuxna "Tusentack" och liknande. Detta kanske inte gillas av alla de yngre fansen som var där, en del med förälder, men vi liiiite äldre gillade det.
Och jag måste nog erkänna att jag höjde medelåldern, nån månad eller så med mina 44,5 år. Men det var det värt.
Maken var nöjd och jag har inte haft allt för hemsk upplevelse, även om jag aldrig kommer att erkänna det för maken. Då har han ett visst övertag gentemot garn/tygaffärer som ska bevistas.

Och undras det varför det snöar i Stockholmstrakten igen, kan jag bara meddela; Det är för att maken är på väg utomlands igen och lämnar mig med skottning, som vanligt.

Tur att vi också åker i morgon, då är det grannarna som kollar läget. Tack på förhand!

Inga kommentarer: