torsdag 9 september 2010

Bok slut, men inte veckan


Idag var jag väldigt trött när jag kom hem. När så sonen ringer och säger att han är hos en kompis är jag inte sen att lägga mig i soffan för en liten lur. man måste ju passa på...
Men när jag sen blir lite mer människa, sätter jag mig ute och läser klart min bok.
Mördaren var inte den jag trodde, men den parallella historien hade jag rätt om. Alltid något!
Letar lite i bokhyllan och hittar en annan sorts bok; På grund av Leon, av Jenny Leeb. En chick-litbok, som omväxling.

Sonen ska försöka tjäna lite pengar, utan att sälja jultidningar som jag tycker är slavarbete och väldigt dyrt att köpa.
Han har förhandlat till sig rätten att dammsuga över- och mellanplan varannan vecka för 25 kr/gång. Då kommer han upp i 200 kronor i månaden. Han är väldigt ekonomisk, ibland lite snål. Men pengar vet han att han vill ha, så han kan köpa tågsaker till sin modelljärnväg.

Inga kommentarer: