torsdag 2 september 2010

Kunde inte låta bli

Sonen är snorig idag och jag är hemma med honom.
Men lite mat måste inhandlas, så det blir ett första stopp på Lidl, där det finns sockgarn till lågt pris, med stickor.
4 nystan och stickor för 60 kr. Det kan man inte motstå, trots att det finns garn i överflöd i detta hemmet.
En ganska fin dag att sitta och virka på sin sjal. Jag tror att det bara fattas 10 blommor, så är den klar för kanten runt om.
Och då är det en sjal som T bad mig sticka, som står på tur. Kanske en Citron i lila kidmohair. Låter väl inte helt fel?
Men om det gör det, T, låter helt fel, så slå en signal, så funderar jag på nån annan sort.
Konstigt väder idag. Ena stunden skönt sensommarväder med strålande sol och nästa så vräker regnet ner för att i nästa stund återgå till sommarväder.
Kan vi inte bara bestämma att det ska vara sommarväder hela dagen?!
En sista fråga är hur mycket snor det får plats i en snart tolvårig killes näsa? Finns det statistik på sånt?

3 kommentarer:

maja sa...

Var till Lidl här hemma, men då var allt garn redan slut. Men det var väl någon mening med det också, har ju lite garn hemma redan :)

Minimax sa...

Snygg ny bakgrund till din blogg!

Hugomamma sa...

Maja; ska jag kolla om det finns till dig och i vilken färg vill du i så fall ha?
Minimax; visst passar det bra med brunt till ringblomman...