onsdag 8 september 2010

Ibland går det fort


Idag skulle sonen klippas. Hans pälsmösse-frisyr skulle snart bli ett minne blott...
Han mötte mig vid tåget och sen gick vi till frissan på ett av torgen i centrum.
Ingen satt och väntade på sin tur, utan han hoppade glatt upp i en stol som anvisades och modern satte sig i en soffa och började läsa skvallertidning.
Innan jag ens var klar med första, Svensk damtidning, var ungen klippt. Och det var minst 20 sidor kvar...
Det var bara att snällt gå till kassan och betala 240 kr och sen glömma resten av den kungliga världen som så grymt tagits ifrån mig.
Väl hemma så var sonen hos kompis, så jag passade på att sätta mig "inne"-ute och läsa min bok.
Nu är det inte långt kvar tills mördaren är fast, jag känner det på mig.
När sonen är med sin mamma och handlar mat medans fadern är på plankaffär, så kommer det av en händelse, en massa mer godis, chips och dricka, än om maken och jag åker själva. Det finns säkert en massa bra förklaringar till detta, men jag tror att sonen är bortskämd.
Nu kunde han i alla fall skylla på att vi får norrlandsbesök på fredag, så det går säkert åt en himla massa mer dricka och chips än vanligt.

Inga kommentarer: