onsdag 1 september 2010

Tillbaka i verkligheten

Nu är kursen i Sigtuna slut för denna gången. Och jag med. Helt slut.
Från att ha kunnat sätta sig vid dukat bord utan att behöva stå vid spisen, till att vara tvungen att göra det, är en resa på ca 70 minuter.
Det är så lång tid det tar att ta mig från Sigtuna hem till Huddinge och två hungriga älsklingar.
Här steks det lax till en pastasås med lax, dill och creme fraiche. Kanske lite citronpeppar för att skoja till det lite. Inte en enda maska har jag virkat, trots att sjalen låg med i väskan.
På kvällarna har jag varit så trött och mätt, så det har inte funnits någon ork till handarbete.
Men det kommer nog tid till det nu, när jag är hemma igen.
Sonen verkar lite sjuk, med en gnutta feber, så det kanske är så att vi är hemma i morgon och kurerar honom.
På återseende, kanske lite piggare i morgon.

Inga kommentarer: