fredag 24 september 2010

Som av en händelse

Idag är det nästan vårkänsla ute, det är ju jättevarmt...
Jag tog ut lite friskvårdstid och promenerade till tåget.
Som av en händelse råkade jag komma in i affären på Drottninggatan 80, Garndax.se...
Jag var ju lite kritisk härom dagen, när jag hade sett akrylgarnerna i fönstret...
Jag var då tvungen att gå in och titta närmare, så det gjorde jag.
De hade ett erbjudande om 5 nystan för 100 kronor antingen i ull eller bomull. Så jag befriade dem från fem nystan. Konstigt nog valde jag ljusbeige ull...Jag vet inte riktigt vad som flög i mig, men det finns säkert en mening med det också...Jag funderade på vägen mot tåget och kom på att jag kunde ha dem som grundfärg i något med virkade rutor eller blommor...Kanske en väst eller så...Men allvarligt; ljusbeige?! Hur tänkte jag då??? Det fanns ju något fuchsia-liknande färg. Men jag tänkte nog som så, att omväxling är bra...
 I morgon är det 1000 meter konst här i Huddinge med en massa utställare som både målar, stickar, drejar eller vad de nu vill göra och visa.
Det är bara att hoppas att vädret liknar, åtminstone lite dagens.

Inga kommentarer: