fredag 24 juli 2009

Ett oväntat besök

Efter att ha vaknat av ett ösregn vid halv tre, 02.30, i natt och slitit in sonen som alltid sover på balkongen på sommaren, med täcke, madrass och allt och hittat ett ställe med nytt täcke och kudde osv var torrt; sov vi till nio...
Vi åt vår frukost och satt sen ute för att det inte regnade och det var semester.
Då ringde familjen S som kom hem från Tallin, och bjöd in sig på fika. Jag älskar folk som ta egna initiativ och hälsar på. Även om det innebar att jag fick "kamma mattfransarna" och åka och köpa färsk bulle...Vi träffas alldeles för sällan numera, trots att vi var nere efter midsommar, men ändå. Klart att vi skulle ses om tillfälle fanns.

Tog sen cyklarna ner till centrum och handlade lite mat. Kunde inte gå förbi jordgubbarna... Jag vet att det är för många kolhydrater i dem, men det är så kort säsong, så det struntar jag i.
Tre veckor, 3,5 kg och ca 5 cm i midjan. Jag kan nog vara nöjd med det, trots jordgubbsätning.
Och inte lider jag heller....

Efter att mest ha stickat innan i veckan öppnade jag igår min nya bok; Är det någon där?, av Marian Keyes. Det är ingen pocketbok, utan en tegelsten som vägen ca ett kg. Men att sitta still på uteplatsen och bara läsa är inget betungande, så då går det bra. Ännu en irländsk författarinna som jag gillar. Det är bäst att läsa hennes böcker hemma i avskildhet, då det är lätt att brista ut i skratt eller fniss. Känns lite löjligt att försöka att maskera ett fniss på tåget med en hostning eller liknande.

Kanske får för mig att öppna färgburken för att testmåla en sida på dockskåpet under dagen...Bara för att kolla om förgen är bra.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Grattis till 3,5 kg, bra jobbat!