söndag 19 juli 2009

Lite i förskott

Igår kom maken och sonen hem efter sitt äventyr trötta men lyckliga, vid 14.30 tiden...
Sonen sa att han var trött och orkade ingenting, maken hade ont i baken efter en cykeltur på 3 mil och ovanan av sadeln.
När sonen kvicknade till sa han att han ville göra om samma sak idag eller kanske nästa helg.
Alltså ta cykeln till stan och cykla runt och kolla på saker.
Men de kom inte tomhänta hem utan jag förärades en födelsedagspresent i förskott och kanske var det lite bröllopspresent i den också...En ny digitalkamera, en Panasonic Lumix med en massa finesser som det kommer att ta mig ett tag att sätta mig in i. Så bilder kommer nog inte på ett tag...
Men så här ser den ut:
Jag hade lagt undan 10 nystan grön muskat i Farsta som jag hämtade tillsammans med grannen. Jag hittade några nystan till i fina färger som kanske ska in i en tröja eller så blir det ett eget projekt.
Grannen hittade svagt lila/blått garn till en kofta. Jättefin färg, men kanske inte på mig. Och idag insåg jag det innan jag gick och köpte den.
Jag har nu kommit halvvägs med min poncholette och mönstret flyter på. Kanske ska ha den i bilen norröver...
Vädret är konstigt, omväxlande regn och fuktigt och lite sol.
En skön slappardag, då man med gott samvete kan vara inne.

1 kommentar:

Smycka sa...

Grattis i förskott till födelsedag och bröllpsdag! Kameran ser fin ut! Hoppas att din makes ömma bak går över fort. *hihi* I know the feeling så att säga! Jag cyklar inte heller varje dag och känner av det även fast min bak är rejält "vadderad"! *asg*

Kram
Ulrica =o)