onsdag 1 juli 2009

Jag lider av startidis

Jag kan inte låta bli.
Ska bara testa masktätheten.
Funderar på om det är rätt mönster.
Ok! jag ger upp! Jag måste påbörja lavendelblå koftan i Muskat.

Jag har lite ont i vänstra tummen. På jobbet har jag en liten skena som hindrar att jag böjer tummen.
Tänk om jag inte kan sticka på länge och sitter där med ett bomullsgarn som ska vara till sommarkofta.
Det går inte....
Jag stickade klart den sista ärmen till den blå mohairtröjan igår kväll. Men sticka med mohair när det är så varmt är ingen höjdare. Och så är det bara kragen klar. Men vem vill ha på sig en mohairtröja idag, när det är drygt 25 grader, i skuggan...Inte jag!
Bättre då med bomull...
Mycket svalare...

Sonen var på äventyr med sin morfar. De var på Galärvarvet och såg en utställning om Titanic.
När jag ringde hem för att kolla om han kommit hem, sa han att han var sååå trött. Han orkade inte göra nåt...
När jag ringde morfar för att kolla hur det hade gått, sa han att det hade gått bra och att de fikat efteråt. Han ville bara ha en negerboll och en cola.
-Märks att inte jag var med, jag hade tvingat i honom en smörgås också.
-Jag frågade honom om han skulle ha en smörgås, men det ville han inte, sa morfar.
-Det är skillnaden på mamma och morfar; mamma tvingar i smörgås innan kaka, morfar frågar och faller till föga...Men han kommer inte att dö av undernäring, så vem orkar bry sig?!

Kort inlägg medans mönstret skrivs ut på skrivaren.
Tillbaka ut där det är skönare att vara än här inne.

Inga kommentarer: