onsdag 5 augusti 2009

Äntligen hemma, men utan Martin

310 mil.
Så lång blev vår resa mellan Huddinge i söder och Piteå i norr...
Ja, nu var det ju några avstickare, en del längre, en del kortare.


Vi sov ju i Örnsköldsvik i natt och som jag har sovit. Första natten på länge i en riktig säng.
Sonen frågade maken hur jag kunde somna så fort....
Inget svårt, när man inte sovit riktigt bra på ett tag. Jag har sovit, men det är inte samma sak att sova i en bäddsoffa som i en hotellsäng.
Nu klagar jag inte på bäddsoffan, utan gör bara en anmärkning om skillnaden.
Innan vi sov i Övik åt vi lite mat och shoppade till väldigt låga priser. Jag hittade blommiga kuddöverdrag på Village på 70%-rean...Kändes väldigt bra!

I morse började hemfärden med ett kort stopp vid det nya resecentret i Övik, där tåget går över hoppbacken. T om jag tyckte att det var spejsat... Sen ett besök på Hägges fabriksförsäljning. Hägges säljer kakor... Billigt! Så både sonen och maken var lyckliga och jag fick tag på tårtbottnar till kalaset på lördag.
Annars rullade det på. När man är på hemväg vill man bara heeeem...


Nya bron; Höga kusten-bron denna gången och vad den var maffig...
Vi tog, av en händelse, en avstickare in på resecentrum i Sundsvall för att kolla in tågen. Som vanligt kändes det jättebra....not! Men jag får stå ut. Nästa gång kanske jag vill stanna bilen för ett intressant besök nånstans...Även om vi nu inte stannade där de sålde tyg....
Lunchen intogs i alla fall på Dingersjö Wärdshus i Njurunda. Lite gammaldags charm med en buffé som maken smällde i sig. Sonen fick hemmagjorda köttbullar och jag tog en räkmacka, som inte gick av för hackor....

Men trots allt kändes det skönt när köerna växte vid Haga Norra och man bara kunde köra i 30 km/h. Vi var nästan hemma....
Uppackning och läsandet av all post som samlats under tiden...och några födelsedagskort från några vänner och en jättefin tesil i silikon. Gjord som en jordgubbe....

Jag ska bara ladda batteriet i kameran så ska jag sen lägga in bilder i mina inlägg som varit bildlösa....


1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem! Borta bra men hemma bäst...
Kram T