lördag 22 augusti 2009

Och fort går det...

I morse var jag med sonen hos tandläkaren kl. 9...Vad skönt det kändes att vara själva i centrum, inget problem att hitta parkeringsplats. Men vad det regnade!
Åkte hem efter 10 minuter och åt frukost. Om två, 2, månader ska vi tillbaka, det var den första lediga tiden som fanns...Känns som om det saknas en massa tandläkare. Det ska dras en tand för den nya har redan kommit fram utanför den gamla och lite tandsten.
Men sonen tackade nej till att få en tatuering eller vacker ring. Det var förut det som lockade mest när man skulle till tandläkaren.
Håller min baby på att bli stor???!
Åkte sen till ICA Maxi, som säger sig ha den billigaste matkassen. Ja, kanske om man bara köpte mat, men det finns ju hur mycket annat som helst att köpa.
Idag blev det en ny orkidé och av en händelse, en ny bok. Vilken får ni veta när det är dags för läsning.
Jag har fått frågan om vad jag tycker om "Sommardöden" av Mons Kallentoft. Jag gillar den.
Håller nästan på att åka förbi min station med tåget...Jag har läst föregångaren också och gillade även den. Så Maja; ta upp den igen...
Så till Friidrotts-VM; Så här ser min nya virkning ut:
Det blir som små öar med de olika färgerna. Entrådigt ullgarn, färgat med Kool-aid. Luktar lite saftpulver om den, men det gör inget.
Så här blev den förra. Jag har fäst alla trådar och nu vill den till Hjälpstickan.
Mitt andra hemliga projekt går framåt med stora kliv. Vilket det förresten kommer att göra även när det blivit klart....Klurigt!
Kanske att det kan bli färdigt till kvällens tävlingar.

1 kommentar:

maja sa...

Ok, då ska boken få en ny chans