söndag 16 augusti 2009

Långt in i mitt blåvita hjärta...

Igår kväll gick jag och kusinen ut på ny skattjakt, men nu på hemma plan. Vi hittade 2 av 3 gömda skatter. Men den sista ville inte låta sig hittas...Vi kollade överallt och kusinen t om klättrade upp i taket, utan resultat. Men skam den som ger sig; vi ska dit igen i kväll...

Så här ser min lavendelblå kofta i Muskat ut för tillfället. Det är ärmarnas tur att bli stickade, men det är så tråkigt, så jag kanske stickar på den där andra saken som jag inte kan visa, istället...
Just nu leder Blåvitt med 2-0 mot Helsingborg....Jag kan inte hjälpa att det känns underbart, som den exilgöteborgare jag är.
Jag kommer inte att följa matchen aktivt utan under stickning. Vi har Canal+ denna helg med en massa fotboll så maken är nöjd. Och så är det friidrott, som jag tycker är roligare.

Besöket med inlånad son är på museum nånstans i stan och kanske letar även de efter några skatter...
Maken och jag har då istället varit och köpt nytt kylskåp. Det tog ett tag att klura ut vilket vi skulle ha. Det kunde inte bli mindre än det vi har nu, men hur mycket bättre kunde det bli???
Och så trillade även den här familjen dit. Vi har blivit med en Soda Stream....
När jag var liten hade vi i en av de första modellerna, en brandgul/vit och vi kolsyrade allt som kom i vår väg, brodern och jag. Så lite nostalgi är det...

Inga kommentarer: