lördag 29 augusti 2009

Olika idoler i olika åldrar

Började dagen med att virka lite och se på nyheten om att Christer Fuglesang kommit upp i rymden igen.
Kan inte hjälpa att jag tycker att det är synd att han kom iväg förra gången. Det var samma år som Finland vann Eurovision Song Contest med Lourdi. Finland hade aldrig vunnit förut och Christer Fuglesang hade aldrig kommit iväg förut....Det var 2006. Ett konstigt år...

Vi har ett aktivt centrum som med jämna mellanrum lockar artister till sig.
Vi kom ner strax innan 12 och trodde att det var PRO som hade stormöte med gratis kaffe eller nåt. Nästan alla var 60+ och då snackar vi inte ost...
Sten & Stanley höll show kl. 12 och över torget skrålade " Jag vill vara din Margaretha..." De fick t om upp två ur publiken som skulle sjunga en vers var för att få en skiva...Det var inte samma tonart som originalet, det var ett som var säkert....Men alla var glada och solen sken.
Vi skulle handla pyjamas till sonen så vi var mest i affärer, men det hördes dit.
Nästa uppträdande var 13.30, EMD och då kan man ju gissa vilken målgrupp de vände sig till. Inte var det samma som tidigare på torget.
Vips så var det generationsskifte framför scenen. Nu snackar vi fjortisar och Erik, snart 6 år med sin mamma M.
Jag var inte kvar då men maken var, som man kan se på bilderna....
Jag åkte hem med pyjamas och inhandlad mat och satte mig för att virka klart, det jag påbörjade igår kväll. Jag gillar det skarpt och kommer säkert att göra fler i olika färger.

Jag kom igång så bra med virkningen så när det blå "halsbandet", "halsduken" var klar så virkade jag en volangkant på den röda sjalen i Colinettes Fire. Jag gillade inte den så mycket innan men med volangen så känns den jättebra!

1 kommentar:

maja sa...

fina halsdukar/band sådana kan man ha flera till olika kläder. Tänk att en liten extra detalj kan göra så mycket :)