fredag 7 augusti 2009

Badmonster

F sov över med sonen på balkongen under vårt sovrum.
Förra gången gjorde vi misstaget att lägga dem på den översta balkongen. De vaknade så tidigt då och vi ville inte göra samma misstag igen, så det blev den nedre.
De vaknade lika tidigt som förra gången, vid 6-tiden och det hördes exakt lika mycket denna gången när de fnissade...
Nästa gång får de sova på baksidan och vi stänger fönstren dit....

Efter frukosten drog jag i väg med två badmonster till Flottsbro för bad ett par timmar.
Vi var där i ca 3 timmar och de badade i 2,45 timmar...Ganska skönt att ligga för sig själv och läsa...och vattnet var varmt!


Jag har fått upp farten på mina juli-muddar med pärlor och igår sydde jag ihop min poncholett.


Den är stickad i merinoull från Lucca, köpt hos Marias Garn på Mariatorget. 2 hg gick det åt. Den är lite svår att fota, men väldigt skön att ha på sig, när det inte är sååå varmt.

Här är en bild på min nya stickväska....

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Fina grejer!

maja sa...

poncholetten ser jätte fin ut. Du får fota den när du har den på dig.

Efwa - Medea sa...

superfin!!