måndag 10 augusti 2009

Ny bok och pulsvärmare

Jag tröttnade på den förra boken och tog en ny, utan att ha läst klart...Slöseri med tid!
Brottsplats Rosenbad, av Annika Bryn, är en svensk deckare, som jag inte har hunnit så långt i ännu...
Juli månadsmönster i pulsvärmarklubben. Drops Alpacka med blå pärlor.
Lite pilligt att få på pärlorna, men jag har skaffat en pärlnål, så det går ganska bra. Lite tröttsamt med 540 st/mudd...Mönstret var roligt och lätt att följa, så kanske blir det fler i nån annan färg senare.
Jag tror inte att jag ska ge mig på augusti-mönstret...Har lite annat som jag ska slutföra innan. Den lavendelblå koftan t ex.
Sen har jag nystat upp det Kool-aidfärgade entrådiga ullgarnet. Blev lite sugen på det när T höll på att kolla runt på färger och garn. En spetsstickad sjal kanske det kan bli....Ska bara hitta ett mönster som är roligt. Tips mottages tacksamt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kollade in ditt Kool-aid färgat garn.
Garnet är jätte snygtt. Fortsätter att vela fram och tillbaks med "handpainted" garn.
Kram T