torsdag 20 augusti 2009

När katten är borta...

Maken åkte på kick-off i morse, väldigt tidigt.
Maken har hand om diskmaskinen här hemma och jag har tvättmaskinen.
Maken gillar inte att jag ställer in i diskmaskinen. Om det skulle hända, tar han ofta ut sakerna igen. Därför ställer jag bara allt på diskbänken...
Men när maken är borta passar jag på att ställa in i diskmaskinen och sätta igång den.
Om jag inte skulle gjort detta och all disk skulle stå kvar tills i morgon, skulle han inte gilla det heller.
Men nu kan jag tömma den, och han behöver aldrig veta nåt...
Anledningen till hans ogillande är att han inte tycker att jag kan packa den rätt...Min ömma fader var likadan när jag bodde hemma, så för mig är det inget konstigt. Men det känns lite "busigt" att göra som man själv vill...
Sonen hade hela vardagsrummet fullt med kompisar, så jag ringde till min kompis M. M är även mamma till F som satt i vår soffa och läste en bok. F visste inte om att M skulle komma...
M och jag satt i solen medans barnen satt i skuggan med stora öron så de inte skulle missa nåt...
Jag känner igen detta också. Jag kunde lukta mig till när modern hade bjudit in tanterna på gården på fika, utan barn. Men jag kom in och satt med och lyssnade...
Grannen C tog med mig ut på en promenad. Det var ett tag sen jag kom ut och vi hade mycket att avhandla som vanligt.
Men nu väntar mitt hemliga projekt, en stickning till höjdhoppsfinalen....
På återseende!

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Visst är det märkligt hur vi delar upp oss med olika områden att få bestämma över..

om jag skulle gå till tvättstugan skulle min gubbe bli tokig på mig..

trevlig helg!