torsdag 6 augusti 2009

Den brinnande flickan

Åhhh, vad skönt med en egen säng.
Men vad det låter mycket utanför fönstret.
Brukar det göra det?? Det är nästan så jag har blivit van vid den norrländska Tystnaden...
Det är dörrar som slås igen, bilar som startar och på avstånd ett tåg som åker med tunga vagnar.
Helt vanliga ljud som efter en vecka i tystnaden, har blivit ovanliga ljud.
I affären letade jag efter norrlands fil, hittade långfil. Efter ett smakprov så vet jag att det inte var det jag letade efter. En konstig upplevelse att bita av filen...
Hittade fjällfil....4,2 % fetthalt...

Började i morse på en ny bok. En gammal deckare igen.
Den brinnande flickan, av Mark Billingham.

Mr Hairy, dvs hamstern Wille hämtades hem från en ledsen O som tyckte att han varit så länge, 1,5 vecka hos honom, att det var hans...O är 3 år och älskar djur. Han får komma och hälsa på Wille.
Försöker att lägga in alla foton på sina inlägg, så om jag lyckas finns det numera foton där....
Skuggan och kall dricka väntar.

1 kommentar:

maja sa...

Fullt upp på semestern! Sett myckt små ställen. vi har också rört oss i samma krokar som ni. Skönt att vara hemma igen, som sagt borta bra men hemma bäst