söndag 11 oktober 2009

Inte så mycket...bara lite

Idag var en sån där dag när vädret bara lämpar sig till att vara inne och sticka i soffan.
Så det gjorde jag, tills det var dags att ge sig iväg till syfestivalen i Kista.
Cyklade ner till tåget och sen bar det iväg.
Jag såg T på långt håll och fast jag kom lite tidigt var hon där. Hon stod långt fram i kön, så, av en händelse, stod jag jämte...
Sen började travandet gång upp och gång ner för att inte missa nåt.
Här ser ni vad jag har köpt, förutom det gröna, gula och röda garnet som T köpt och jag ska sticka en jordgubbströja och mössa av...
10 nystan grön mohair, 5 nystan lila merinoull till mössa och halsduk, ett nystan Opal till sockor, strumpstickor och en sjal-nål.
Jag hade en lista på stickor som jag skulle kolla efter, men det var utplockat, så det får bli en vanlig affär en annan dag.
Nu är det inte så att jag inte har stickor, men inte just såna korta stickor i fler storlekar....
Letade efter handfärgad merinoull, men hittade ingen. Får leta efter det nån annanstans...
Cykeln trampades på i 190 knyck, för det ösregnade när jag kom av tåget hemma. Huva!
Bara att inta stickplatsen i soffan igen....Vad tråkigt!!!

Inga kommentarer: