måndag 19 oktober 2009

Ny vecka, ny bok

Ibland blir jag en tidsoptimist. Det är inte ofta men inträffar då och då.
I morse hände det när jag skulle till jobbet; jag kunde inte bestämma mig för vilket halsband jag skulle ta..Världsproblem.
Men det resulterade i att jag inte fick med mig min nya bok till tåget. Jag satt alltså bara och tittade ut. Konstig känsla...
Men den nya boken är Alla var där, Lauren Weisberer. Samma författare som "Djävulen bär Prada". Lite chicklitt är inte fel så här på hösten.
I övrigt har jag hittat ett ställe där jag kan skänka de nystan jag inte vill ha kvar, sonens klass vill ha garn för pyssel. Han får med sig en påse i morgon.
Vi var på utvecklingssamtal i skolan och fick det bekräftat att allt går bra. Skönt! Han skulle bara tänka på att läsa mer hemma. Som jag har försökt...

Inga kommentarer: