onsdag 28 oktober 2009

Med ögon känsliga för grönt, igen

Jag har stickat en hel del med tunna stickor, som 2 och 2,5...Nu är det tyngre saker på gång.
Igår kväll påbörjade jag månadsvärmarna på stickor 3, men det blev fel på första mönstervarvet och jag fick dra upp. Jag gillar ju inte att dra upp.
Så ett nytt projekt letades snabbt fram från garnlagret.
Grön Eskimo på stickor 8, är det nya. Det känns som att hålla i korvar efter alla tunna stickor...
Men det händet nåt på varje varv, det växer lavinartat.
En väst med rundstickat ok ska detta bli. Mönster från Drops.se
Jag köpte garnet i våras under rean och har vårdat det väl sen dess.
Jag ska inte säga att det märks nämnvärt i garnlådorna att jag stickar, men lite mindre plats är upptagen i den lådan nu. Jag ska sticka värmarna en annan gång...
Annars har jag som sagt var, höstlov med sonen.
Dagen började bra med klippning av sonens hår och sen vidare till Kurvan med provning av kläder på Kapp-Ahl för mig. Det är en ny företeelse för mig; att prova kläder. Jag vet inte riktigt vilken storlek jag har, men den är klart mindre än i våras... Hittade i alla fall inget idag.
Till Stadium och köpte skidjacka till sonen, som ska gå på skidskola i vinter, om snön behagar komma...
Båda var sugna på lax till middag, så in till Citygross för lite mathandel. Av en händelse, var sonen hungrig när vi gick förbi McDonalds, så då fick han utfodras Jag tog en cheeseburgare, utan bröd, och vatten.
Vädret har blivit tråkigt igen, så det var skönt att ta sig en middagslur. Hade ont i huvudet när jag vaknade, då jag kom på att jag inte intagit nåt te idag. Abstinens....

Inga kommentarer: