lördag 30 april 2011

Kungligt

Ett kungligt firande idag med, men inte heller idag är vi på plats.
Jo, vi firar kungen hemma i soffan. Hurra, hurra hurra!!!!
Jag är så nöjd med min iPad. Jag öppnar aldrig den stationära datorn längre. Jag kan t om läsa mina mail på paddan. En jättebra present från maken.
Även han är nöjd med den. Han läser di varje dag och nu har väskan kommit, så han skulle kunna ta den med sig på tåget. Precis som de coola killarna, som har med sig sina paddor...
Idag ska vi bort till Enskede och fira in våren. Det blir säkert god mat och gott sällskap.
A är också en gammal väninna från Göteborg, men jag vet inte om hon är i exil, som jag...När vi träffas kan vi prata vårt egna språk, som inte så många behärskar på denna breddgraden, göteborgskan.
Det kommer liksom naturligt. Sonen som nästan är tvåspråkig, kan nästan hänga med, som det rompedrag han är, dvs han sitter alltid och lyssnar...
Nåväl, fira lagom och bränn inte några igelkottar!

Inga kommentarer: