lördag 9 april 2011

Nyklippt

I morse åkte jag in till stan med 9.15-tåget. När jag sitter och väntar upptäcker jag att jag har gått ifrån min mobiltelefon. Vilken panik!
Maken och jag skulle sammanstråla någonstans i stan efter min klippning och jag har ingen telefon...
När jag tittar mig omkring i vänthallen, ser jag på en vägg någonting som ser ut som en telefonautomat.
Finns det sådana fortfarande?
Hur gör man?
Har jag några mynt, om det nu skulle gå? Ja, två kronor...Minsta avgift tio kronor....
Men den tar VISA-kort...Plockar fram kortet och sätter in det som i en bankomat, piper att det är ogiltigt kort...Vänder på det, och då händet det något.
Jag ringer hem och bestämmer att vi ska ses på Stureplan 11.30...Sen kommer tåget.
Går genom staden, där jag alltid gick till mitt jobb tills i december när jobbet bytte adress. Nostalgi...
Denise klipper mig och vi har som alltid samma trevliga småprat. Med henne kan jag prata, men inte med andra frissor. Men nu går jag inte till andra frissor....så det är inget problem. Jag har gått hos henne i sex år, så nu känner vi varandra lite lagom mycket.
När jag sedan kommer nyklippt ut från salongen, så blåser det, men nu finns det inte lika mycket hår att blåsa i och jag är nöjd.
Hon behöll längden men klippte ur det och formade det, så t om maken sa att det var en frisyr.
Jag bad henne också att kolla efter gråa hårstrån, som maken påstår att jag har, fast jag vet att jag inte har det...Denise hittade heller inga...Men maken har och det är jag som får skulden för dem. Men det kan jag ta för jag tycker att han ska vara glad att han har hår, även om visst är grått.
Maken dyker upp och vi går och fikar på Wienerkonditoriet på Biblioteksgatan.
Det känns så lyxigt att gå i stan, bara han och jag. Det händer inte allt för ofta. Men nu bara går vi, utan att ha ett ärende att uträtta.

Vi går genom Gamla stan och vidare till Slussen och Götgatan. Tar ett varv i Söderhallarna...Där finns dessa fina blommorna och påskrisen...
Sen åker vi hem och äter lunch.
Jag har ställt ut stolarna i solen på den översta terrassen...Känns lite tyket, så här tidigt när det bara är vi som har sol....Och så ska vi grilla sedan. Mums vad gott!

5 kommentarer:

maja sa...

visst är det härligt med vårsolen :)
klippte mig i veckan jag med, lite annan frisyr men ändå med samma stuk som förut..

maja sa...

Ja vi måste boka en träffdag

Anonym sa...

Inga bilder på frisyren????? Besviken!!
Hemma igen med massa garn tral-lal-laa..
Kram T

Hugomamma sa...

Du får se en annan dag. Vad har du köpt för garn?

Anonym sa...

Bommulsgarn till ny väska klara fina färger. Virkade en i Uddevalla men inte nöjd med det.
Ullgarn till Kristinas granny square kofta. Och alldeles nytt som Grunnebo hade mikro garn fantastiskt mjukt, vet inte riktigt vad det är!!!!!
Kram T