tisdag 5 april 2011

Bara lite kvar

Jag hade inte så många sidor kvar i min bok, när jag steg på tåget i morse. Jag försöker att dra ut på det, så det ska räcka till hemvägen.
När jag då stiger av i Huddinge, så ÅTERSTÅR det bara fem, 5, ynka sidor. Jag hade alltså sparat för mycket, så det räckte och blev över.
Till råga på allt var jag tvungen att handla lite middagsmat. Jag kunde alltså inte slänga mig på cykeln och ösa på hemåt...Pina!
Men sedan, när jag kom hem, så var det inte mycket som stoppade mig.
Sen kom tomheten....Som den brukar göra när en bok som varit fängslande, tar slut.
Då kommer nästa jobbiga steg; att utse en efterföljare, så tågresan även i morgon går fort.
Jag har alltså precis gått igenom min hög av olästa böcker. Jag sa inte lilla hög, för den är inte så liten.
Den består alltid av minst tio böcker...Och om någon blir läst måste det genast inköpas nya, så jag inte en dag står där utan...
Jag har alltså valt ut Matthandlare Olssons död, av Karin Wahlberg
Idag ska jag även blocka den första loopen. Jag tog upp ihopstickningen, så jag kan blocka den raklång. Det är nog enklare än om den sitter ihop.
Om jag känner mig bättre idag, kommer jag att påbörja nästa loop. Den har bara vanliga flätor, så den kanske går fortare. Men blir kanske inte lika rolig att sticka. Vi får se!

Inga kommentarer: