torsdag 14 april 2011

Öppna ditt fönster, släpp in lite sol...

...Glöm den snö som föll i fjol, tänk på rosor och viol.
Konstigt nog kom jag att tänka på en melodi som vi alltid sjöng, kändes det som i alla fall, på musiken i mellanstadiet.
Den fanns på rullband och så hade vi häften med texten till alla sångerna. Jules Sylvain eller någon annan samtida som gjort den. Mycket värdelöst vetande finns det i mitt huvud, lagom att ta fram när man spelar TP eller andra frågespel. Behöver jag säga att jag nästan alltid vinner, till min brors stora förtret???
Hur kom jag inte på den sången då??? Jo, just det! Det är sol och jag har tagit ut den första dynan för säsongen, för att sitta i solen och läsa.
Jag har verkligen kommit in i min bok och vill nästan inte släppa den. Och så har jag fortfarande lite ont i armen, så jag ska fösöka att hålla mig ifrån stickandet ikväll också.
Hoppas att jag fångat några nya fräknar på näsan idag. Jag gillar sådana...

Inga kommentarer: