onsdag 20 april 2011

Tid för kvastflygning mm

Här är mitt nyvirkade solglasögonfodral virkat i Zauerball och något annat vitt garn. Fasta maskor, 45 m i så långt stycke så det täcker glasögonen. Sy ihop i sidan och virka en snodd och dra igenom.
Klart! Plättlätt...
Och så försvann det lite från lådorna. Kan man då med gott samvete skaffa nytt garn? Nej, kanske inte...Men utan samvete går det hur bra som helst...Men jag har inte gjort det. Än...
Nu är jag ledig tills tisdag morgon. Jag har alltså tid att pimpa kvasten och att fixa hemma. Handla sig lite helgmat i morgon...Men annars ska jag försöka att ta det lite lugnt.
Vi ska bara åka till soptippen och slänga det som vi drog ihop i helgen...
Vi ska bara försöka att tapetsera sonens rum, om han får bort tillräckligt med saker...
Vi ska bara bjuda mina föräldrar på påsklunch och grillning på lördag...
Vi ska bara....säkert en hel massa andra saker, som vi kommer på allt eftersom helgen försvinner..
Men nu ska jag bara sätta mig på balkongen och läsa det nya numret av Kattis & Co...

Inga kommentarer: