måndag 25 april 2011

Litet försök

Idag har vi varit utanför boxen, eller hemmet, om man så vill...
Det kändes ett tag som om väggarna började krypa inåt och då gav vi oss ut bland folk igen.
Vi åkte till Bauhause i Länna och köpte en ny toarulleshållare, väldigt spännande..
Jag kan gå bättre på plan mark, men har svårt med trappor. Då är det inte roligt att ha två trappor i hemmet...Men man kan be att få hjälp med att hämta saker och ting, foten gör ju sååå ont.
Vi hamnade även på det nya Port 73 i Handen, en liten galleria där jag klämde på en iPhone, kanske ska ha en sådan nästa gång...
Sedan åkte vi hem och fikade i vårt uterum med nybakade bullar som vi hade köpt.
Ovan kan man även beskåda mitt första egna försök till att sticka tvåändstickade vantar. Färgen är fin, i alla fall...
Att bara sticka rakt upp har gått bra i tre varv, så jag håller tummarna att jag klarar resten också.
Det lila garnet till sjalen tog slut innan jag är nöjd, så jag ska ta mig till stan någon dag och inhandla mera.

Inga kommentarer: