fredag 8 april 2011

Kanske ett tecken?

Dessa underbart sköna tofflorna stickade jag i vintras och har använt dem varje dag. De har värmt under denna extremkalla vintern.
Nu verkar det som om de sjunger på sista versen, för jag har upptäckt ett hål i den ena...
Men inte lagar jag ett hål. Det kommer säkert att bli fler och fler, så jag använder dem ett tag till och sen slänger jag dem. Man kan ju bara hoppas att jag slipper att använda dem så mycket längre, att det blir varmare snart.
Även garnfabrikanterna ska ju leva, så jag stickar la ett par nya till nästa vinter.
Idag hade jag på mig mina nya skor och de är verkligen så sköna som jag trodde att de skulle vara.
Det känns våraktigt när man slipper gore-tex-skor eller stövlar. Lite lätta fötter...
För att spä på vårkänslan, köpte jag en kort jeanskjol och en brandgul topp, bara för att...
Och i morgon ska jag klippa mig. Äntligen! Min lilla frissa blev mamma i december och är egentligen mammaledig, men ska jobba enstaka dagar nu under våren och jag har lyckats att få en tid i morgon bitti.
Kanske får jag med mig maken in till stan för en liten trevlig förmiddag med lunch eller i alla fall fika.
Vi får se!

Inga kommentarer: