tisdag 10 maj 2011

565 sidor

Ända sedan i söndags har jag haft svårt att ta kontakt med yttervärlden.
Jag är fångad av en bok, Paganinikontraktet, av Lars Kepler. Jag har knappt kunnat slita mig från den och fast den är tung har den hängt med till jobbet både igår och idag.
Familjen har fått finna sig i att maten inte har varit klar, när den brukar vara klar.
Tyvärr var vi tvungna att åka och handla när det bara återstod 20 sidor. Men nu är jag klar med hela boken.
Då infinner sig det stora tomrummet.
Jag kan inte påbörja en ny bok, för jag smälter fortfarande denna underbara bok.
Det är också anledningen till detta sena inlägg, jag satt ute i solen och läste. Och ville inte gå in...
Det enda som är bra att jag är klar med boken, är att jag nu kanske kan få tid att sticka lite på min sjal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå från "moster"
Jag har just nu ca 20 sidor kvar av Paganinikontraktet. Denna bok började jag läsa i mitten av april, men eftersom jag hade lånat den på biblioteket och din Morbror läste den först (han läser så sakta) så var jag tvungen att lämna tillbaka den trots att jag bara läst en 1/3. När jag fick tillbaka den från bibblan så hade jag lyckas glömma det mesta och fick snabbläsa första tredjedeln. Men visst är den spännande. Lånar för det mesta nu när jag är ledig böcker på biblioteket. Tar inte så mycket plats hemma.

Hugomamma sa...

Jag hade hoppats att jag skulle gilla att låna böcker. Men att läsa på kommando och inte få läsa så länge som jag vill, gör att jag inte kan låna. Jag får lite fobi...
Men jag ska inte ha lika många böcker som mina ömma föräldrar...Jag har varit med och flyttat dem två gånger och ALDRIG mer!!!!