tisdag 3 maj 2011

Kan man säga aprilväder i maj?

Det var kallt i morse när jag cyklade iväg, bara en plusgrad. Vantar på och en halsduk om halsen. Och en vårjacka som är vattentät.
När jag kom fram till tåget, började det snöa. Lite.
När jag lite senare tittar ut, kan jag inte se ut. Det är snöstorm. Multi, väldigt mycket, vitt, vitt...
Så, kan det vara aprilväder fast det är maj månad?
Ja, det kan det tydligen. Men i morgon tar jag på mig täckjackan. Och halsduken och vantarna. Men jag kommer att vägra vinterkängor. Snön, om den nu kommer, lägger sig inte, men det blir blött...
Så kanske det får bli mina Adidas walkingshoes med tjock sula. Eller så blir det de blåa Ecco, som idag.
Det är ju trots allt MAJ.
Lägg till detta "underbara"( OBS! ironi!!!) väder ett tåg med signalfel. Försenad hemkomst då vi ska till skolan för utvecklingssamtal med sonen. Men vi kom i tid, för att jag cyklade som en idiot hem och bytte till bil.
Det är tur att vi har en välartad son, som inte kräver allt för mycket jobb, mer än det vanliga, då man stressar som en galning för att få veta det. Men så är det!
Jag sitter annars framför TV på kvällarna och stickar flätor för glatta livet på min Rowan-väst. Det tar sin tid och är inte allt för roligt, men det går framåt.

Inga kommentarer: