onsdag 25 maj 2011

Smakrikt

Igår kväll, efter clubsandwichen, hamnade vi till slut på Timmermansgatan 26 och Small Island Choclates.
Vi var 25 stycken förväntansfulla deltagaren  som ivriga att få smaka, satt och lyssnade på ägaren av en cacaoplantage. Han berättade om att det finns tre olika sorters cacaoböner och hur man tillreder choklad.
Det här är det som vi fick smaka på. Vi bröt av dem, luktade på dem och lät dem smälta i gommen, sakta för att få fram aromen. Behöver jag tala om hur svårt det var att inte bara vräka i sig alla bitarna på en gång, som jag brukar göra när det är choklad i närheten...?! Men jag är glad att jag inte gjorde det; den översta biten till höger var nämligen pissäcklig oätbar. 100% choklad, som när den smälte i gommen smakade sur mjölk. Och den köar folk för att få tag i...? Jag lämnar gärna min plats i kön. Ingenting för mig. Och dyr var den...
Smaken är olika.
Men affärsägaren var snygg....

Inga kommentarer: