onsdag 4 maj 2011

Shoppa sig lite

 Idag är det inte roligare väder än igår, men det regnar istället för snöar. Hur kul är det?! Skillnaden är att jag idag har en täckjacka, samt vantar, halsduk och för säkerhetsskull, en mössa i väskan.
Men trots detta tog jag mig en promenad genom staden, Sundbyberg, vilket inte tar så lång tid...
Men först dyker jag in på Mumma, en affär helt i min smak med så mycket kitch man kan tänka sig på ca 30 kvadratmeter. Det var där jag hittade de små tomtarna, som kan beskådas ovan. Vem vill tända eld på de ljusen? Inte jag!
Sen vadrar jag vidare på Sturegatan, som den största gatan i den staden heter. Hamnar, nästan som av en händelse, på Mejans Handarbete som "råkar" ha 30% i hela affären pga renovering i sommar.
Här hittar jag lila Eskimo, som ska bli tovade tofflor till nästa vinter.
Jag satt och lekte med min "padda" igår kväll, när maken såg på fotboll.
Vi har lagt upp en app som heter Blocket och är Blocket. Jag kollar aldrig på Blocket annars, men nu var det lite spännande.
Jag gick in under Hobby mm och sedan textil mm. Där har just Mejans Handarbete en liten annons om att de säljer ut allt till 30%. Snacka om att jag är glad för min padda...
Nu ska jag ligga i soffan och fundera på vad som ska tas med till Göteborg. Blir det varmt eller kallt?

Inga kommentarer: