söndag 24 juli 2011

Fröken Ur



Vi var på IKEA förra helgen, maken och jag.
Jag köpte något som jag skulle visa senare.
Nu är det senare.
Jag köpte en Grundtal, med fyra armar att hänga handdukar på, i rostfri matt metall.
Nu ska det inte hänga några handdukar på min Grundtal, men väl mina klockor. Eller i alla fall de som får plats, dvs 52 st.
Alla är inte igång, men skulle kunna bli det när som helst, bara att byta batteri.
Hälften av dem har jag skaffat det senaste halvåret, eller maken rättare sagt. Det är han som beställt dem, fast jag har sagt vilka han ska beställa...
Här är de som inte fick plats:
8 st...
En gång är ingen gång, två gånger är en gånggång, tre stycken är en samling, men vad är då 60 stycken? En mani, kanske...
Vi tar det lugnt idag, har bara varit och köpt en bikini, då jag vuxit ur de jag hade hemma, tyvärr åt fel håll. De har blivit mindre...Men så har det varit jättefuktigt i sommar.


2 kommentarer:

Ewa sa...

OJ så många klockor!

maja sa...

Tänkte faktiskt på dig när vi gick på Nynäs slott, vi MÅSTE få till en träff igen,