torsdag 14 juli 2011

Jag gav upp

Jag gav upp den förra boken, Fruset ögonblick. Den var inte bra, enligt min mening.
Fast den utspelade sig i Göteborgstrakten; Gunnilse, Hjällbo kunde jag inte få något flyt i den. Det var för många platser, tider och människor.
Så, tyvärr, jag gav upp. Kan inte slösa med min tid på en bok, som jag inte får flyt i...
Så därför tog jag en ny i hyllan i morse, Jag älskar dig inte, av Christina Stielli.
En ganska jobbig bok, de sidor som jag läst. Men det är i alla fall flyt i texten och handlingen.
Men den är jobbig för att maken plötsligt säger att han inte älskar sin fru.
Hur smart är det att läsa den, när vi på söndag firar 12-årig bröllopsdag? Kanske inte spelar någon roll, men jag kanske tänker mer på äktenskapet, en sådan dag.
Nu hoppas jag att min make inte säger att han inte älskar mig, men säker kan man ju aldrig vara.
Och nog är det så ibland att han älskar mig mindre och ibland mer...
Annars går jag omkring och undrar om Bubbi kommit hem hel och med en massa roliga saker från New York...

Inga kommentarer: