fredag 1 juli 2011

Våtvarmt omslag

Idag tog jag inte cykeln till tåget, jag gick. Maken ska ha bilen till jobbet och hämtar mig på hemvägen.
Det är varmt, det är fuktigt, jag blir svettig. Man kan knappt röra sig utan att man dryper av svett...Hur hemskt som helst. På jobbet krullar sig papprena i skrivarna...problem.
När maken hämtade mig var klockan strax efter 4. När man åker bil en fredag i Stockholm, när klockan är 4, då vet man att det tar tid. Speciellt då någon planerat en himla massa vägarbeten, bara för att det är sommar. De dryga 2 milen som skiljer jobbet från hemmet tog idag en dryg timme. Och då rullade vi nästan hela tiden, fast inte fort. När det står på de stora elektroniska skyltarna att det är 30 km/h, så skulle man ge nästan vad som helst för att få åka i just 30...Nu kanske man har typ 6-7 km/h.
Men hem kom vi och vi har t om ätit grillat.
En ny bok fick i alla fall följa med till jobbet igår, då den gamla tog slut. Man åker inte tåg om man inte är utrustad med bok och vattenflaska...
Frukta inte, av Anne Holt. Jag har läst några stycken och kanske inte gillar henne som mest, men den här verkar bra efter 100 sidor.
Nu ska jag ut igen, för det är för varmt att vara inne trots att alla dörrar är öppna.

2 kommentarer:

Agneta sa...

vill låna boken

Hugomamma sa...

Inte min, jag lånar den innan ägarinnan har läst den...