onsdag 20 juli 2011

Mysstund med sonen

Idag när jag kom lite tidigare efter spruttagning på Huddinge sjukhus, fikade jag och sonen.
Han var själv, för en gångs skull och jag frågade om vi inte skulle fika och läsa våra böcker.
Bra idé tyckte sonen, som hämtade sin bok om Habib. Var sitt glas saft och några chokladbrago, så var mysstunden total.
Tänk vad lite som krävs för att ha det mysigt med sin son.
Men man får akta sig för att föreslå något sådant, när någon kompis kan höra. Och då måste man tänka på de kompisar som följer honom per skype eller msn, genom datorn, som kanske kan höra pinsamma mammafrågor.
Ett varnande finger höjs när han är online och jag har "råkat" komma in på hans rum utan att knacka.
Ibland ser jag inte det fingret.
I kväll ska vi till Gubbängen och titta på speedway. Tydligen något SM eller så...
Jag har tänkt att vi ska åka och titta på speedway några år, men det har aldrig blivit av, men nu fick vi biljetter.
Lite picnicmat ska med. Vi tänkte köpa goda smörgåsar på Subway, så vi kan klara av tävlingen, även om det kanske inte är så roligt...Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: