måndag 14 november 2011

En julklapp klar

Det är alltid roligt att börja på nya saker.
En liten virkning på höstkanten. Synd bara att det är så mörkt att jag inte ser vad jag ska göra.
Måste kanske byta soffa med maken.
Hur det än är, så ligger jag alltid i soffan vid fönstret och maken ligger i den andra. Sonen sitter på sitt rum, så han är inget problem....
Vid makens soffa finns en golvlampa och vid min soffa står den här bärbara datorn....Vi får byta ett tag. Han är inte hemma just nu, så jag gör som jag vill...Eller det gör jag kanske alltid, mer eller mindre.
Idag är första gången jag har använt min virkade långkofta med rutor.
Man kan väl säga lite blygsamt, att det är fler än jag som gillar min kofta...Kul! Jag lyckades avstyra en beställning på en likadan, eftersom jag sa som det var, urtråkig att göra, men kul att ha gjort.

Inga kommentarer: