lördag 5 november 2011

Nya objekt

Jag ska på symässa i morgon. Där kan man lämna bidrag till Hjälpstickan.
Alltså måste jag ta mig i kragen och kreera några saker till, även om jag lämnade en påse på "Galen i Garn" på Nordiska i början av oktober...
I torsdags kväll gjorde jag de här pulsvärmarna i Eco Baby ull. Stickfrossas mönster ännu en gång.
Igår morse gick jag upp lite före de andra i huset och började sticka en "Bactus" i lila mohair, stickor 5.5. När jag tyckte den var lagom stor vände jag och tog in. Garnet räckte till en virkad kant runt nederkanten. Blir lite finare så, tycker jag...
Det gick kanske åt 50 gram...
Idag skulle det vara sol, men vi kanske inte bor i Huddinge, för här är det ingen. Synd, men det kanske klarnar upp. Vi har nämligen bokat en tur med Skyview på Globen i eftermiddag.
Det gick ju bra sist, när jag satt i mitten på bänken, då var det inte 100% läskigt, utan kanske bara 90%...Middag ska vi äta på Stekpannan, efteråt, så ingen olycka sker i bollen....

1 kommentar:

Agneta sa...

Skyview på Globen, berätta hur det var.
Funderar på en tur till våren.