fredag 4 november 2011

Tomtar på...

...bordet.
Här är de nya i vår lilla tomtesamling som farmor, även kallad tjötkärringen, har målat.
Hon är lika entusiastisk varje gång jag hittat en omålad tomte eller annan porslinsfigur. Det gör det så roligt att leta efter sådana. Det är kul att kunna glädja med så lite...
Hon målar dem jag köper, men kanske önskar att jag inte hittar fler.
Det står en vit påskkärring på vårt linneskåp....
Farfar är här och vill gå på IKEA...Vi offrar oss, maken och jag.
Jag fick maken att köpa ett nytt överdrag till vår soffa, Karlstad. Mörkgrått.
Jag har små planer på ny färg på väggarna, när vi ändå byter tak. Logiskt, eller hur.
Plommonlila, kanske....Då passar en mörkgrå soffa perfekt.
Den andra soffan, som fortfarande är röd, kommer då inte att leva så länge till. Den är VÄLDIGT sliten. Det är inte så konstigt eftersom den är tretton år och har varit med under baby och småbarnsåren. Det vet väl alla hur det sliter då...!?

Inga kommentarer: