torsdag 10 november 2011

När man inte har förtroende för Ownit.se

Vi har fått indraget bredband, TV och telefoni genom ett bolag som heter Ownit.se.
Det har bara varit strul, från början till slut.
De säger en dag när fiberoptiken ska läggas ner, man måste flytta bil. Ingen kommer och gräver. Förrän någon vecka senare.
De säger att datum för asfaltering. Ingen kommer förrän några veckor senare.
Man kan anmäla om man ska ha deras telefoni, som ingår i paketet på deras egen blankett.
Om man vill ha hemligt nummer, ska man sätta ett kryss i en ruta.
Detta görs.
Ownit.se kan inte klara av att läsa att det står ett kryss i rutan för hemligt nummer och gör det följaktligen offentligt och lägger sedan ut det på eniro.se och hitta.se.
Det finns de som köper listor med telefonnummer.
Dessa ringer hem till oss och då får vi veta att vårt hemliga nummer inte är så hemligt längre.
När man sedan ringer och påpekar detta tar det en dag innan de rättar till felet.
I måndags kväll ringer jag och påpekar detta fel och undrar hur de ska kunna gottgöra oss och minimera skadan som vi fått.
Vi blir lovade att bli uppringda nästa dag från Back-office, till makens mobil. Ingen ringer varken tisdag eller onsdag. Och då är han väldigt mycket snällare, än vad jag är...
När jag ringer idag på morgonen, så finns inte Back-office på plats, trots att jag fått den uppgiften i måndags kväll. Jag kan inte heller få prata med någon chef, utan den stackarn som jag pratade med i måndags ska ringa upp. Detta görs inte, så jag får ringa tillbaka och ber att få prata med den hemlige chefen, som naturligtvis inte finns på plats, men stackarn från måndagen kommer istället till telefonen.
Ja, lite samtalspott kunde vi väl få. Men egentligen hade de inte gjort så stort fel...enligt dem.
Låt oss säga, att vi inte har samma åsikt om detta...
I morgon ska dock den hemlige chefen Anders finnas på plats. Undrar det, jag...!

Det är konstigt; apor kan måla tavlor, men Ownit.se kan inte tyda sina egna blanketter och ännu mindre registrera rätt.
Om man går in på deras hemsida så står det att de har en kundtjänst som ger "en personlig och engagerad kundservice". Den kundtjänsten har inte jag träffat på.
Det är som är roligt i kråksången är, att man får betygsätta deras kundtjänst efter samtalet och det har jag gjort två gånger idag. Om 1 är dåligt och 5 är bra, så kan man ju gissa hur många ettor jag satte på fyra påståenden...just det; tre stycken och en tvåa, för den stackarn som fick ta emot mitt samtal.

Ja ja, imorgon är en annan dag med nya strider som ska utkämpas.
Akta er, jag är på krigsstigen...Grrr

Inga kommentarer: