söndag 20 november 2011

Vad göra en regnig söndag?

Jag och väninnan M bor nära, men ses aldrig. Detta ska det rådas bot på idag. Vi ska ta en promenad.
Enligt väderprognosen ska det börja regna kl. 13, vi går ut kl 11.15. Vi kommer hinna, tänker vi.
Regnet kan inte klockan, så vid 12-snåret börjar det droppa....Ska det vara så svårt att hålla tiden??
Nåväl, eftersom det inte finns någon frisyr idag att vara rädd om, så fortsätter vi att prata och avhandla det mesta, som om det regnade, hahaha.
Vi styr kosan mellan villorna i närområdet mot Fullersta gård, där vi ska fika.
Vi kommer, av en händelse förbi [Detalj], dvs gamla Träsko-Lasse-huset...
Ingen av oss hade varit inne på ett bra tag och vi ansåg detta vara en nödvändighet.
Vi börjar i ena hörnet och arbetar oss metodiskt genom affären till motsatta väggen.
M, som har ögonen på skaft, jag bara tittar på halsband...säger; Kolla, där finns det garn!
Du skojar, vill jag bara säga, men ser att det är sant!!!!
Ett halvtrappsteg upp finns det ett himmelrike, eller i varje fall en hel del garn.
Denna nya avdelning har varit öppen i 14 dagar, dvs 2 veckor, utan att säga nåt!!!
Jag har alltså cyklat hem i förvissning att det bara finns garn hemma hos mig, så gör det inte det.
Det finns på fler ställen i min närhet.
Men jag kanske har mer....Men det säger mer om min garnoholic, än om Knåpa...
Hon har precis öppnat; Knåpa, som affären heter, som ligger i Detalj.
Det kommer att bli stickcafé till våren och det kommer mera garn, men man måste börja någonstans....
Jag hittade något som jag måste ha, men det är på ett hemligt ställe...
När vi pratat med den synnerligen sympatiska innehavaren till garndelen, styrde vi åter kosan mot Fullersta gård och en liten fika. Efter en promenad i regnet var vi värda varsin kopp te och kaffe latte.
En lite annorlunda utställning pågår där. Här gäller det att hålla sig till anvisad gångväg...
Nu ska jag göra klart mössan jag stickade klart innan utgång, den ska bara få en tofs...Kanske kommer på bild inom kort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul, måste bara ses..

Hugomamma sa...

Jättekul, men det är svårt när man inte vet vem som är anonym....