måndag 21 november 2011

Kom nu lilla kylan!

Nu har jag stickat en mössa, till mig själv.
Det var ett tag sen sist...
Men svart ullgarn från Järbo, rundsticka 4, 60 cm, 112 m, resår två räta, två aviga runt, runt, runt...
Kanske i 24-25 cm, avmaska 1 i varannat avigparti, sticka ett varv, avmaska nästa avigparti, sticka ett varv, avmaska en rät maska i vartannat rätparti, sticka ett varv, avmaska nästa rät maska. Sticka ihop 2 och 2. Dra sedan tråden igenom resten av maskorna.
Voilá, mössan är klar.
Trä på pälstofsen om sådan finnes och knyt en knut på insidan, så man kan knyta upp vid tvätt.
Min tofs är svart med röda toppar. Den har legat till sig sedan i våras.
Igår kväll påbörjade jag en födelsedagspresent till någon som kommer och hälsar på oss nästa vecka, tror jag i alla fall. Annars får den skickas.
Snart kanske julklapparna ska påbörjas och de där mössorna till Hjälpstickan och ....
Kanske ska ta lite semester så jag hinner med allt.

Inga kommentarer: