tisdag 1 november 2011

Jag, en svikare

Jag är en svikare.
Efter 15 år med Nokia kommer jag i övermorgon ha en IPhone 4S i min väska.
Jag tror att jag har haft 7-8 stycken Nokia under den här tiden och varit, på det hela, jättenöjd.
Tills jag tröttnade på att inte kunna ha samma program som alla andra, eller appar, som det nu heter.
Nokia hänger inte med längre...
Så nu är det dags för mig att byta och då blir det till en IPhone, som är en IPad i mindre format...Och den kan jag nästan hantera.
Maken fyller år snart, i slutet av månaden och jag håller på att fråga, så fort jag får tillfälle, om vad han önskar sig i present.
-Ingenting, möjligtvis att du (dvs jag) kan hantera din nya telefon utan gråt och tandagnissel och utan min hjälp.
-Önska kostar ingenting, ingenting, ingenting, säger jag. Men önska något realistiskt, är du snäll.
Kanske kan jag hitta något till honom på färjan till Åland, imorgon...


3 kommentarer:

Agneta sa...

Välkommen i gänget, meddela gärna om du hittar några användbara appar

Hugomamma sa...

Ja, det ska jag göra...Ska bara hämta ut den på torsdag först...

Ewa sa...

Skall du/ni åka till Åland i morgon??? Jag som hade tänkt att ha en skvallerstund med dej i morgon...:)
Men den stunden kan vi ta en annan dag...
Ha en trevlig resa! Vi hörs!