onsdag 13 november 2013

En massa nötter




Sonen är allergisk. Mot en massa saker, som nötter...
Idag är vi på Sachsska barnsjukhuset för att testa hur allergisk han är mot hasselnötter.
Undersökningen går till som så att han får i sig nötter lite åt gången med mellanrum. Det tar minst halva dagen.


Jag är beredd med 2 stickningar, 1 bok, 2 smörgåsar, 1 festis, 1päron och 1 tidning.
Jag startar upp en ny stickning, prinsesstårtavantar.
Jag hinner också äta mina smörgåsar och dricka min festis.


När vi är klara, lite tidigare än beräknat, går vi Ringvägen mot Skanstull.
Som av en händelse går vi förbi Ekens Garn, där vi går in...


Det är tågkaos i Stockholm pga det här loket.
Idag gick det ganska smidigt ändå att ta sig till Söder.


Det här fanns in min godispåse från Ekens garn. Jag ska sticka en sjal i den mörkare brandgula och bruna färgen.
De andra nystanen vet jag inte ännu vad de ska bli.
Man måste inte veta allt...

Inga kommentarer: