torsdag 7 november 2013

Höstig





Nu är den färdigblockad och klar.
Mönster: Terrible simple shawl, gratis på ravelry.com
Garn: tvåtrådigt ullgarn i höstfärger från Ulinek. 100 g.
Sticka: 4/ 100 cm lång i bambu.
Sticka så långt garnet räcker. Den här är lagom att snurra runt halsen ett par varv.


Igår var det 6 november, Göteborgs nationaldag. Till minne av Gustav II Adolfs död ligger det chokladkungar på bakelser. Vi köpte ingen... De var för stora.


Vi köpte heller inga semlor som också såldes.... Men suger finns.
Men det är för tidigt. Inte förrän efter nyår, för min del.

2 kommentarer:

Ann sa...

Den blev fin, din sjal!

Och jag som tyckte det var alldeles förtidigt att börja sälja semlor strax efter jul...!
Var sak har sin tid tycker jag, och traditioner är till för att hållas på.

Hugomamma sa...

Tack, det tycker jag med.
Håller i princip med dig om tider. Men ibland hoppar jag över och äter ändå. Men inte semla eller julmust...