söndag 10 november 2013

Överlevt




Jag har överlevt besök av svärfar.
Det har varit väldigt trevligt denna gången.
Jag överlevde ett två timmar långt Ikea-besök med samma svärfar igår, och make, trots en sjukvecka bakom mig.
Jag har också överlevt ett besök i Liljeholmen där vi hittade och köpte först halsband och sedan vinterskor och vax till sonen. Utan tjat. Eller att bli ovänner.
Nu ska vi bara se om jag överlever en söndagseftermiddag med en massa fotboll...
Jag har kommit en bit på ärmen. Den första ärmen jag stickar uppifrån och ner med förkortade varv.
Hur bra som helst att slippa sy en massa sömmar, som är så tråkigt.
Fördelen med fotboll är att jag kan sitta i soffan och sticka, så kanske ärmen blir klar.
I morgon ska jag ta mig till jobbet. Två veckor därifrån gör att jag nästan, men bara nästan, längtar dit.

Inga kommentarer: