måndag 4 november 2013

Febrigt




Jag sitter i min pyjamas i soffan och stickar.
Jag är fortfarande sjuk.
En liten fördel är att min Emelie-kofta växer.


Och att jag hunnit virka blommor att pimpa mössan i Big Delight....


Och att loopen växer. Sakta, lite i taget. Medetativt. En sådan där stickning jag tar till när jag bara vill sticka utan att tänka.


Men så blev jag sugen på en ny stickning.
Tvåtrådigt ullgarn och Terrible simple shawl från ravelry.
Jag älskar att se färgerna växla.
Den blir långsmal, perfekt att snurra runt halsen.
Snygg!

2 kommentarer:

Ann sa...

En sån Terribly Simple vill jag också ha! Perfekt tankarna-på-annat-håll stickning. Som om jag behöver mer på min vill-göra lista...
Hoppas du blir bättre snart!

Hugomamma sa...

Jag gjorde en blå i vintras och gillar den väldigt mycket. Längtade efter en till. Formen är perfekt att snurra runt halsen. Den är klat precis.