tisdag 17 februari 2009

Design Simon & Tomas

Igår var mina favoritdesigner Simon & Tomas i England och gjorde om en gammal dragig matsal.
Det blev jättefint! Gillade när de målade med silver först och sen målade över med en snygg blå färg....
Idag är de på våran gata i stan...Man kan ju tycka att om man nu ska parkera på en gata med parkeringsförbud, så är väl det minsta kravet att det är en ren och snygg bil man parkerar...Har jag rätt eller har jag rätt?!?
I den bästa av världar skulle inga bilar parkera på gatan med parkeringsförbud, men nu vet man ju hur hantverkare är. Kan inte gå nån längre sträcka...
Vi är numera oturligt nog vana vid hantverksbilar som parkerar på gatan, sen det brann i längan förra året. Några har fått flytta tillbaka men inte alla.


Har påbörjat en ny påse med saker som ska till Hjälpstickan. Den blå mössan stickade jag igår kväll, till Simon & Tomas, och den bruna gjorde jag förra året, men har aldrig använt. Den är stickad i påfågelsmönster , samma som halsduken.

I kväll blir det en marinblå yllemössa, tror jag....Och till det "Bygglov" på 4:an.



Inga kommentarer: