onsdag 11 februari 2009

Veckans bok


När jag väl läst ut den förra boken, som jag verkligen gillade, kände jag för att återigen gå in i deckarträsket. Det blir alltid att jag kommer tillbaka dit...Sömntuta av Mark Billingham.

Så här nördig var jag när det gäller böcker....





Idag kan jag komma riktigt långt för jag är hemma med en kamin, som vanligtvis är en vanlig son. Dvs sonen är sjuk.

Igår fick jag mail från M som beklagade sig att hon vabbat en vecka med kräksjuka. Jag är trött på mitt jobb, erbjöd mig gladeligen att vara hemma nästa gång med hennes son. Men nu blev det med min egen, men han kräks inte... Jag klagar inte på det.

Som den ömma moder jag är så frågar jag efter önskelista när det gäller mat när han är sjuk och som den kille han är så är han "dödssjuk" och måste ha dumle-glass för att överleva. När detta inte fanns gick det lika bra med päronsplitt. Skönt, så inga dödsfall ska behöva inträffa bara för att glassen inte fanns...

Mamma och pappa får semla i förebyggande fall....



I garnriket håller jag på med strumpor till A, som hon betsällt. Men jag är inte nöjd med hälen så den måste repas upp. Och är det nåt jag inte gillar med stickning, så är det att repa upp! Nästan bättre att slänga och börja om...Men visst, jag ska göra ett försök med att repa upp, men bara ett!!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Hej!

Jag har en utmaning åt dej på min blogg!
Ha en bra dag!
Lena!

Monica Hansen sa...

Sömntuta kommer jag ihåg, den var läskigt spännande!